уторак, 21. јануар 2014.

Ispovesti sa fakulteta

Dugo sam razmišljala o čemu da pišem, kako i kojim redom. Postoji toliko stvari koje sam naučila i otkrila za vreme prvog semestra koje bih želela da podelim sa svima koji razmišljaju da upišu Farmaceutski fakultet u Beogradu. A ne bih želela da ispadne da "buduće brucoše" pokušavam da odgovorim ili nagovorim da upišu fakultet na koji ja idem. Smatram, da svako treba da izabere ono što mu odgovara, šta želi da uči...A ako je neko MOŽDA, baš neodlučan, možda posle ovih Ispovesti se pridruži nama - "farmaceutskoj mafiji" :D
Za početak da vam predstavim fakultet (ako ga dosad niste videli):

Nalazi se na (khm) predivnom Kumodražu i do njega idu busevi 25, 25P, 33 i 39.

Na fakultetu postoje dva smera: farmacija i farmacija-medicinska biohemija. Ja idem na takozvani opšti smer, farmaciju :) pa ću vam zbog toga i pisati samo "iskustva" sa ovog smera. I da počnemo :D

Školovanje traje 5 godina (10 semestara) na oba smera.Od ove godine, tj. ove školske 2013/2014 godine, se radi po novom, više reformisanom programu. Na prvi pogled dodato je više izbornih predmeta, neki predmeti koji su predstavljali "prepreku" za polaganje su podeljni na više delova, uvedena je stručna praksa.
Stari i novi program možete videti OVDE, pa sami prosudite. A i mislim da je korisno da se upoznate sa predmetima koji se izučavaju na fakultetu da vidite da li vam se sviđaju i da li ste spremi da se obavežete (ovo zvuči pomalo strašno :D) da ćete to učiti ne samo narednih pet godina, nego i celog života.

Kako sam sad završila prvi semestar prvo ću da pišem o tim predmetima, pa kako vreme bude dolazilo i ostali predmeti će doći na red :)

Na prvoj godini imamo 14 predmeta, od kojih su dva izborna. U prvom semestru se sluša 8 predmeta (1 izboran) i to su:
1. Uvod u farmaciju
2. Matematika
3. Fizika
4. Opšta i neorganska hemija
5. Biologija sa humanom genetikom
6. Funkcionalna morfologija čoveka
7. Organska hemija 1
8. Izborni predmet (Praktikum iz organske hemije/Uvod u laboratorijski rad)
Mala napomena: Uvod u farmaciju i izborni predmet se ocenjuju pismeno (dovoljno je da skupite 51 poen da biste položili :D :D :D )

Pošto svaki predmet ima neku svoju filozofiju (dolaznost na predavanja, vežbe, kolukvijum(i), ispit) o tome će biti reči u zasebnom (sledećem) postu.

To bi bile neke moje mudre uvodne reči ;) A kako se prvi semestar zvanično završio, nameravam da ove Ispovesti pišem između učenja u ovom DIIIIVNOOM ispitnom roku :D Kao i uvek, ako imate neki predlog ili pitanje - tu sam :D Ostvaljam vas sa ovom divnom zimskom slikom (vašeg budućeg fakulteta ;) ):
Meni nekako izgleda magično :D I mala random informacija - reklama za Telenor se snimala na FF (ono kad devojka izlazi iz amfiteatra). Do sledećeg puta ;) :*

4 коментара:

  1. Bas lepo sto si se setila da pises o ovoj temi!
    Ja imam jedno pitanje. Ove godine 2013/2014 bih upisala ovaj fakultet, ali jos uvek trazim profesora/ku koji ce mi drzati casove iz matematike. Da li, ako imas nekog pouzdanog, mozes da mi das neku preporuku? Moj email je evolet95@gmal.com!
    Hvala unapred! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala tebi što si se javila :) Pokušaću da što češće objavljujem moje utiske iz dosadašnjeg "fakultetskog života" :) a za matematiku ti odgovaram na e-mail :*

    ОдговориИзбриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Da li je fizika teška?Ja sam tek prva godina farmacije srednja skola,i po novom programu imamo samo 1 godinu fizike

    ОдговориИзбриши