понедељак, 3. фебруар 2014.

Ispovesti sa fakulteta - Vežbe I

E tako dođosmo i do praktične nastave na Farmaceutskom fakultetu.
Vežbe iz nekih predmeta se održavaju svake nedelje, dok iz drugih predmeta svake druge nedelje. Prisustvo na vežbama je obavezno, kao i aktivno učešće tokom njih.
I evo je lista predmeta iz kojih se održavaju vežbe :)
Pošto sam i dalje pod utiskom sa žreba za svetski kup u košarci, vežbe će biti poddeljene na sledeći način:
U grupi A će biti predmeti iz kojih se vežbe održavaju svake nedelje, u grupi B biti predmeti iz kojih se vežbe održavaju svake druge nedelje i konačno u grupi C će biti predmet/i iz kojih se vežbe održavaju na tačno zakazan dan (datum).

Grupa A

1. Biologija sa humanom genetikom
2. Matematika
3. Uvod u farmaciju

Grupa B

1. Fizika
2. Opšta i neorganska hemija

Grupa C

1. Funkcionalna morfologija čoveka

Razmišljala sam o nekim zgodnm pitanjima i za ovu oblast, ali mi je mozak bukvalno stao i više ne radi. Tako da ću se držati nekih osnovnih informacija, a za sve ostalo što ne napišem a vas zanima - slobodno pitajte! :)

Pošto to ranije nisam napomenula, sad se stvorila zgodna prilika, sve vežbe se pripremaju unapred. Barem bi trebale :D

Iiii pitanja:
1. Odakle se spremaju vežbe?
2. Mantil - da/ne ?
I pomalo padam u očaj pošto su ovo dva jedina pitanja neophodna za prisustvo na vežbama, tj. odrađivanje istih. Kao malo BONUS pitanje: Kako izgleda ceo termin vežbi?

I dalje ćemo u duhu žreba (ako je neko od vas zaluđenik/fan/ljubitelj košarke i reprezentacije, neka mi se javi :) Treba mi neko ko će da razume moju euforiju :D ) i evo prve kombinacije:

A-1 (Biologija sa humanom genetikom)
1. Vežbe se spremaju iz praktikuma za taj predmet. Praktikum se kupuje na fakultetu u skriptarnici.
2. No.
Bonus: Za svake vežbe se spremi lekcija (tj. vežba) koja se radi na tom terminu. Lepo uđete u laboratoriju (B101) i sednete na svoje mesto (prvi put kada dođete na vežbe rasporede vas asistentkinje gde ko sedi), potom se odsluša predviđena lekcija, tj. šta se radi i onda u paru (za jednim mikroskopom sede dvoje studenata) gledate zadate preparate na mikroskopu. Nakon toga šemu zadatog preparata nacrtate u praktikum i onda čekate svoj red za STRAŠNO propitivanje. Šalim se, naravno, nije strašno ali  ima malo propitivanja - uglavnom samo osnovno iz te vežbe/lekcije. I to bilo to. Nije neka prevelika muka, uglavnom te vežbe su mi bile omiljene. Na poslednjem terminu vežbi se održava kolokvijum koji je uslov za izlazak na ispit (ali o tome u posebnom postu).

A-2 (Matematika)
1. Vežbe se ne spremaju unapred (JUHU!)
2. Nein.
Bonus: Na vežbama se odrađuju zadaci koji prate lekcije sa predavanja. Ti zadaci koji se rade na vežbama su potrebni za kolokvijum i za pismeni deo ispita. Nije neka muka, nego je mnogo doadno i ima mnooogo da se prepisuje. Dobijaju se domaći zadaci koji se donose do određenog roka (najkasnije na pismeni deo ispita, jer su uslov za izlazak na isti) na termin vežbi. Na drugim vežbama nije praksa da se menjaju grupe/termini za vežbe ali ovde to radi ko kako hoće i kad stigne. Bitno je da ste kod vašeg asistenta koji vam drži vežbe i to bi bilo to.

A-3 (Uvod u farmaciju)
1. Ne spremaju se.
2. Non. (za izborni predmet u II semestru sam uzela francuski, pa pokušavam da ga ubacim u svakodnevni govor :D :D na svu sreću postoji početni nivo jer je moje znanje francuskog, pa... nikakvo. :) jedini predmet kojem se istinski radujem, pa ću o tome neki drugi put da više ne dosađujem ovde :D)
Bonus: Sad kad malo bolje razmislim, vežbe nisu bile svake nedelje nego svaka grupa je imala određen termin. Ups. Pa ovo sad postaje C-2. Tako, pravda je zadovoljena. :P Sada ozbiljno - na vežbe dolaze "ljudi iz struke" koji objašnjavaju šta se radi u kom području farmacije. iskreno, bila sam na samo jednom terminu vežbi (čini mi se od tri) jer sam zaboravila na njih. Iz ovoga sledi da su ovo jedine vežbe na kojima prisustvo nije obavezno :) Ali taj jedan put kad sam bila bilo mi je veoma interesantno, pa iskreno preporučujem da odete ako vas ne mrzi (ili ako ne zaboravite, kao ja i 200 drugih kolega i koleginica :D)

B-1 (Fizika)
1. Vežbe se spremaju iz praktikuma za taj predmet i ovaj praktikum se kupuje u skriptarnici fakulteta.
2. Ne.
Bonus: Na prvom terminu vežbi cela grupa dođe lepa, vesela, nasmejana i onda im podele vežbe koje će raditi i lice im se smrkne. :D Da ne preterujem - nije baš tako ali sam blizu. Asistentkinja vas podeli u manje grupe i svakoj dodeli tri vežbe koje će raditi na tri sledeća termina vežbi. Kod kuće se upoznate sa materijom (neko manje, neko više :D) i onda zajedničkim snagama pokušavate da odradite eksperiment. Posle eksperimenta (koji je lakši deo) dolazi izračunavanje određenih vrednosti i u nekoliko slučajeva crtanje grafika. Ti grafici su mnogima zadavali muke - sram ih bilo! Sve što ste uradili asistentkinja vam pogleda i upiše vam određeni broj bodova (od 0 do 3) za tu vežbu na osnovu prikazanog znanja, dobrog zaokruživanja decimala i ostalih stvari koje su poznate samo njoj. U 90% slučajeva se dobija 2.5 ili 3 boda. za sledeći termin vežbi se donosi seminarski rad, koji je ustvari prepričavanje vežbe koju ste upravo odradili. Za pisanje seminarskog dobijate uputstva (tako da bez brige) i on se takođe boduje (0-3). Između tih vežbi se uglavi jedan mini-kolokvijum koji nije težak, a opet dosta ljudi padne na njemu (sramota me je upravo, jer sam i ja pala). Nećete mi verovati ali na kolokvijumu se radi zaokruživanje decimala i iza toga postoji cela nauka sa kojom će vas asistentkinja upoznati još na prvom terminu vežbi. Taj (po mene poguban kolokvijum) nosi od 0 do 9 bodova, ali morate imati najmanje (čini mi se) 5 poena da biste ga položili. Na kraju svega toga dolazi i jedna simulacija (koja takođe nosi od 0-3 poena) i to bio kraj. Cela mudrost.

B-2 (Opšta i neorganska hemija)
1. Vežbe se spremaju sa papira koji se kupuju u kopirnici fakulteta. Za svaku vežbu postoje određeni "papiri" koje profesorka dostavlja u kopirnicu oko nedelju dana ranije.
2.Oui! KOnačno!
Bonus: Ne znam zašto, ali uvek posle opisivanja fizike izgubim insiraciju za ostale predmete. Ali da pokušam - Ovo su jedine vežbe u I semestru koje se održavaju u pravoj laboratoriji (u hemijskom smislu). Na početku svakog termina se obradi teorijski deo koji je potreban za izvršavanje praktičnog dela tih vežbi. Uglavnom se sastoji od ponavljanja teorije sa predavanja i odrađivanja zadataka koji su vezani za tu temu. Na vežbe je uvek korisno poneti i zbirku zadataka iz opšte i neorganske hemije (kupuje se u skriptarnici), neku manju svesku i digitron. Praktični deo izvršava svako za sebe uz uputstva tehničarke. Budući brucoši koji nikad nisu bili i radili u laboratoriji, neka ne brinu, nije to neka nauka i svi se snađu za jedan do dva termina :) To bi bilo otprilike sve za ove vežbe.

Dobro je da sledi poslednja grupa, jer više ne mogu da gledam koliko mi se spava.

C-1 (Funkcionalna morfologija čoveka)
Vežbe iz ovog predmeta ću da opišem posebno, pošto se tako i održavaju.

I deo - Anatomija
1. Vežbe se ne spremaju unapred, mada ne bi bilo na odmet da se pročita gradivo koje se obrađuje ako niste prisustvovali predavanjima.
2. Yes.
Bonus: Vežbe se održavaju na Anatomskom institutu Medicinskog fakulteta. Same vežbe se odrađuju u disekcionoj sali (mislim da se tako kaže - ili može i u sali sa leševima :D). Obrađuje se jedna po jedna grupa organa i delovi tih organa se gledaju i pokazuju na pravim organima. Meni je lično bilo interesantno, ali nekim kolegama nije pa su oni samo gledali (kroz prozor ;)). Cilj je da se vidi u stvarnosti ono što moramo da znamo za ispit. Mala informacija - Čini mi se da je profesorka rekla da smo mi (2013/2014) poslednja generacija koja ima ovakav vid vežbi. Tako da slobodno možete da tugujete (ili da se radujete). Ako želite da budete uključeni u pipanje (ovo žvuči bolesno, ali nije :D) ponesite rukavice (hirurške) i u napad!

II deo - Histologija
1. Ništa se ne sprema unapred.
2. Ne.
Bonus: To su, blago rečeno, najdosadnije vežbe. Asistent dođe i priča i priča i priča i pokazuje slike nekih preparata... Pa onda opet priča, priča, pričaaaaaa i tako dva sata. Užas. A najlepše od svega je to što ga niko ne sluša. Svako vrti svoju priču i buka je tolika da i ako želite da slušate to se neće dogoditi. No, no. Na kraju svakih vežbi postoji "izlazni kolokvijum" koji se sastoji iz toga da se prikaže slika preparata i vi trebate da napišete šsta je to i tako tri puta. Na predavnjima iz histologije možete naći te slike (OVDE) pa ne morate da ga slušate. Hihihi 3:) Male tajne velikih majstora. The End.

Za kraj mali kolaž jednog dela potrebnog materijala za vežbe :)

I na kraju svake priče je neki novi početak. A ja bih mogla da pišem (ustvari pričam) o tome u krug da mi se  ovoliko ne spava. Studentski život me ubi (bolje rečeno ispitni rok).

Ako imate neki predlog za neku narednu ispovest, pišite, jer polako ostajem bez ideja.
Do sledećeg puta :*

Evo jedne pesmice za opuštanje :D lalalala :)

Нема коментара:

Постави коментар